Een avondje bankhangen met vriendinnen is natuurlijk hartstikke gezellig, maar gaat vaak gepaard met vette snacks, zoetigheid en alcohol. Hoe zorg je er voor dat deze avond ook gezellig is met gezonde snacks? Wij geven je een aantal tips voor gezonde vervangers voor slechte snacks in het weekend.

1.Fruit

Veel vitamines, mineralen en antioxidanten! Fruit is altijd een goed idee. Combineer fruit met wat noten (vetten). Hierdoor zorg je dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.

2. Veggies met dip

Een goede vulling en weinig calorieën. Denk aan komkommer, wortels, paprika en tomaatjes. Je kunt het eventueel combineren met yoghurt, hummus of een frisse tzatziki dip. Staat ook nog eens gezellig op tafel.

3. Popcorn 2.0

Tijdens het kijken van een film is er niks fijner dan ongegeneerd een bak popcorn leeg eten. Vervang de popcorn eens door sojaboontjes. Een heerlijk zout snackje voor bij de film.

4. Je moet er van houden… olijven

Nog een calorie arme snack! Olijven. Olijven zijn onder andere een bron van goede vetten. Vijf olijfjes zijn bij elkaar gemiddeld 11 kcal.

5. Balletjes van havermout met chocolade en kokos

Ben je echt zo gek op chocolade, maar wil je gezond doen? Maak dan balletjes van havermout met pure chocolade en kokos. Pure chocolade bevat magnesium. Vaak heb je de ingrediënten al in huis voor dit recept. Maak gelijk een grote portie en je hebt de hele week nog een voorraad.