Eiwitshakes zijn verkrijgbaar in enorm veel verschillende smaken, maar toch raak je een keer klaar met alle smaken die er zijn. Hoe geef je je eiwitshake een nieuwe boost? Ik heb een aantal ideeën voor je op een rij gezet!

  1. Wake up

Sta jij elke ochtend op met een kopje koffie? Probeer deze dan eens te vervangen door een wake up shake. Door de cafeïne in deze eiwitshake is dit een goede pre-workout en start van de dag!

Als basis van de shake gebruik je 30 gram eiwitpoeder in de smaak vanille. Daarbij voeg je 1 bevroren banaan, 20 gram havermout en 2 theelepels oploskoffie aan toe. Gooi alles in de blender en meng het met water of melk.

2. Choco banaan

De choco banaan shake is ideaal voor het herstel van je lichaam na een zware training. De banaan geeft je snel weer energie.

Als basis van de shake gebruik je 30 gram eiwitpoeder in de smaak chocolade. Daarbij voeg je 1 kopje ongezoete amandelmelk, 2 scheppen ijsklontjes, 5 amandelen, een halve banaan, 1 eetlepel pindakaas en een half kopje havermout aan toe. Gooi alles in de blender en geniet!

3. Banaan noten

Wil je de dag goed beginnen? Neem een banaan noten shake. Deze shake heeft een goede balans van eiwitten en vetten. Vetten? Ja vetten. Ook voldoende vetten zijn belangrijk voor je dagelijkse innamen. Ben je nog van plan te gaan sporten in de ochtend? Neem deze shake dan 20 min – 30 min voor je workout.

Als basis voor deze shake gebruik je 40 gram eiwitpoeder in de smaak vanille. Daarbij voeg je 1 banaan, 1 eetlepel amandelboter aan toe. Gooi alles in de blender en mix alles met water voor ongeveer 20 seconden.

4. Choco lover

Voor alle chocolade liefhebbers: de choco lover shake. Deze shake geeft je een vol en voldaan gevoel. Ideaal om je weer op te laden na een training.

Als basis voor deze shake gebruik je 30 gram eiwitpoeder met chocolade. Daarbij voeg je een halve banaan, een schep ijsklontjes, 1 eetlepel pindakaas en 1 theelepel chocolade aroma aan toe.

5. Kokos-bessen

Wil je de zomer even in huis halen? Dan is deze shake een echte zonnestraal.

Als basis gebruik je 30 gram eiwitpoeder met aardbeiensmaak. Daarbij voeg je een handvol bevroren blauwe bessen en 250 ml kokoswater aan toe. Mix alles in de blender en je hebt een heerlijke zomerse shake!